2011. szeptember 18., vasárnap

Kate Mosse : A kripta

Szeretem ha egy könvnek van  fogása. Ha van súlya.
No ez a könyv épp nekem való. Ránézésre fegyvernek minősül. :)
Ugyan tömegközlekedni és úgy olvasni nem a legjobb.
Tudtam azt is, hogy ezt a könyvet megelőzi az írónő Labirintus-a, de ez volt bent a könyvtárban, így ezzel kezdtem.

Kicsit "Da vinci - kód" feelingem volt.
Viszont a két idősík nekem picit zavaró volt. Értem én, így kerek a történet, de minden idősík váltásnál vissza kellett gondolnom hol is maradt abba ez az idősík.....

Ettől függetlenül nagyon jó történet volt. Érdekesek a szereplők, megkedveltem őket, (bár a XIX.századiakat jobban mint a jelen-koriakat), jól fonta a szálakat, a tarott köré építette a misztikumot.
Nagyon jól egyensúlyban tartotta a misztikumot, a titkot, a szerelemet, a cselszövést, a gyilkosságot ....
Nem a letehetetlen kategória (bár súrolja) , de ha leteszem, könnyű újra felvenni a fonalat, és újra benne élni a történetben.

Fülszöveg:
A bátorság, a szeretet és a gonosz harca Kate Mosse legújabb kalandregényében, mely éppoly izgalmas, mint a Labirintus.


1891 októbere: A tizenhét éves Léonie Vernier és bátyja, Anatole otthagyja Párizs gázlámpás utcáit, hogy a Carcassone városától néhány mérföldre délre fekvő Cade-i birtok menedékében nyugodt pihenésre találjon. De a magányos vidéki házat körülvevő erdőségben Léonie egy romos vizigót kriptára bukkan – s vele együtt egy örök misztériumra, melynek nyomait vérrel írták. S ahogy Léonie fölfejti a múlt rétegeit, rábukkan egy pakli különleges kártyára, amely a suttogva továbbadott hírek szerint életről és halálról képes dönteni.
2007 októbere: Meredith Martin életrajzíró Claude Debussy, a híres francia zeneszerző életét kutatja a Pireneusok előhegységeinek látszólagos nyugalmában, s közben szeretné megérteni saját, bonyolult örökségét is. Egy hátborzongató zongoradarabbal s egy fénymásolt fényképpel kezd neki a kutatásnak, ám hamarosan tragikus szerelemről, elveszett lányról, nyugtalan lélekről, s egy több mint száz évvel ezelőtti, megrendítő éjszaka különös eseményeiről szóló, bonyolult történet közepében találja magát.
Ahogy közeledik mindenszentek ünnepe – amikor oly áttetszővé válik az élet és a halál közötti fátyol –, Mereditht ellenállhatatlan erő vonzza az erdő távoli zugában egy tisztásra, ahol a múlt titkai egyáltalán nincsenek eltemetve…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése