2013. október 2., szerda

John Boyne: A gyáva

Meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt!!
Mikor megláttam a könyvtárban, tudtam, ez a könyv nekem kell! Később megtudtam, hogy ennek az írónak a műve a Csíkos pizsamás kisfiú is, amit filmen nagyon kedvelek. 

Szóval : a gyáva.
Nehéz eldönteni, ki az igazi gyáva...
Aki menekül önmagától? Aki fél felvállalni a gondolatait, érzéseit? Aki mások szerint gyáva? Aki megtagadja gyerekét? Aki nem áll a barátja mellett? Aki öngyilkos lesz?
Ez a regény tele van gyávákkal... Vagy hősökkel.
Attól függ honnan nézzük.

Valamiért vonzanak a világháborús történetek. És a történelem az én számomra itt véget is ér.
Ebben a könyvben jó érzékkel van összerakva az első világháborús borzalom az emberi drámákkal.
Nagyon érdekes történet, jó karakterekkel, csak ajánlani tudom, de senki ne számítson pörgős, lamúros sztorira.
Ahhoz tessék moziba menni, vagy vörös pöttyöst olvasni. .


Gondolat: 
"ez nem azt jelenti, hogy túléltük. Én nem hiszem, hogy igazán túléltem. Lehet, hogy nem temettek francia földbe, de azért én ott maradtam. A lelkem mindenesetre. Azt hiszem, egyszerűen csak lélegzem. Lélegezni és életben lenni viszont nem ugyanaz. "

Fülszöveg:
1919 szeptembere: a húszéves Tristan Sadler Londonból Norwichba vonatozik, hogy Marian Bancroftnak átadjon egy kötegnyi levelet. Tristan Marian bátyja, Will oldalán harcolt a nagy háborúban. Együtt gyakorlatoztak. Együtt harcoltak. Ám Will 1917-ben a harctéren egyszer csak letette a fegyvert, és kijelentette, hogy lelkiismereti okokból megtagadja a katonai szolgálatot, amivel szégyent és gyalázatot hozott a Bancroft családra. Tristan látogatásának igazi oka azonban nem a levelek kézbesítése. Lelke mélyén egy titkot rejteget, amelytől Marian előtt kétségbeesetten meg akar szabadulni, ha egyáltalán lesz hozzá bátorsága. Akármi történjék is, ez a találkozás meg fogja változtatni az életét – méghozzá örökre. „Politikus, személyes, erőteljes… A regény nemcsak azt firtatja szenvedélyesen, mit jelent férfinak lenni, hanem azt is, hogy mit jelent embernek lenni a háború szélsőséges körülményei között." Irish Times „Páratlan… Az elbeszélés kiegyenlítetten hol meglepő, hol tragikus… Jelentős alkotás." Carlo Gébler „John Boyne abszolút friss szemmel tekint a legfontosabb történetekre. Egy lényeglátó, megrendítő és valósághű utazás során végigkalauzol bennünket a történelem birodalmán." Colum McCann www.johnboyne.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése