2011. július 29., péntek

Markus Zusak: A könyvtolvaj

Huhhhh, hát ez nagyon ott van.
Most tettem le, és szinte vágyom rá, hogy úra kezdjem.

Iszonyatosan jól írja le az író a történetet, nagyon szeretem a szereplőket, elborzaszt a háború, a hitleri kegyetlenkedés....
Egyszerre szeretem és gyűlölöm.
Ahogy a könyvbe Liesel írja utolsó mondatként:
"Gyűlölöm és szeretem a szavakat ... ",
Igaz hogy ő hozzáteszi: "és remélem hogy jól használtam őket"
Hát kicsi Liesel, meg szeretnélek nyugtatni, JÓL HASZNÁLTAD ŐKET! Sőt nagyszerűen!!

A borítójába azonnal beleszerettem, amint megláttam. Pedig jobban megnézve...   hát nem is tudom ...
A második benyomásom: a súlya. Manapság igen szokatlan, hogy minőségi papírra vessék a betűket.  Utólag látom, maradandó akartak alkotni, ha már Zusak maradandót alkotott.

Amikor elkezdtem, azt hittem ez nem az én könyvem. Mi az hogy a Halál mesél el egy történetet? Az első tizen oldal olvasásakor felreppent egy gondolatom : abba fogom hagyni. De mint ismeretes, minden írónak adni kell egy órát. Hát bizony Zusak meggyőzött.
Ugyan picit zavar, hogy a Halál időnként előre lelövi a "poént", de néha még talán jó is. Hisz drukkolnék a főszereplőknek.. de nem szükséges, mert Ő már felkészített a valóságra.

Nagyon képletesen ábrázolja a félelem melletti életet, az emberiességet, az embertelenséget.
Eddig csak ezt a könyvtári példányt olvastam, de érdemes arra, hogy megszerezzem.
Mert maradandó és örök érvényű.
Mint az érzés, amit kivált.

S mi lenne velem idézet nélkül:
"Azt hiszem az emberek szeretnek nézni egy kis pusztítást. Homokvár, kártyavár, ezzel kezdik. És egyre nagyobb dolgok jönnek - ehhez nagy tehetségük van. "

Véleményem: MINDENKI OLVASSA EL!


Fülszöveg:
"EGY APRÓ KIS TÉNY:


MEG FOGTOK HALNI


1939. A náci Németország. Az ország visszafojtja lélegzetét. A halálnak sohasem volt még ennyi dolga.
Liesel, egy kilencéves kislány a nevelőszüleivel él a Himmel utcában. A szüleit koncentrációs táborba vitték. Liesel könyveket lop. Ez az ő története meg a Himmel utca többi lakójáé, amikor a bombák hullani kezdenek.


FONTOS INFORMÁCIÓK
ez a kis történet
egy lányról
egy harmonikásról
néhány fanatikus németről
egy zsidó bokszolóról
és egészen sok lopásról szól


MÉG VALAMI, AMIT TUDNOTOK KELL
A HALÁL HÁROMSZOR FOGJA MEGLÁTOGATNI A KÖNYVTOLVAJT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése