2011. február 1., kedd

Elmaradtam...

Majdnem elfeledkeztem Jodi Picoult-ról.
Nagyon szeretem a könyveit. Az első könyv olvasása után tudtam, hogy ő az egyik kedvencem lesz.
Többen kérdeztek: te nem olvastad a nővérem hugát? Hát nem. És persze dacból nem is ezzel kezdtem.
Azt hittem valami romantikus tingli-tangli, ezért az első könyvem tőle az "Elrabolt az apám".
Nos Jodie elrabolt engem is. Ezután nem volt megállás, el kellett olvasnom a megszerezhető könyveit.


      
      
Minden könyvében felvet egy problémát (általában morális problémát) amit minden nézőpontból megvizsgál.

Hisz oly könnyen mondjuk ki : Nincs joga senkinek elrabolni egy gyereket. De vajon mi a "rablás"?
De honnan tudhatjuk mi vitt egy embert idáig? Kivülállóként hogyan dönthetjük el, hogy mi a jó, és mi nem az? VAjon érdekel-e valakit az elrabolt véleménye? És az elrabolt tudja-e hogy ő elrabolt?

Könnyen egyetértünk egy szülővel, aki mindent megtesz a gyermeke megmentéséért. De vajon tudjuk-e mi van a másik oldalon? Mit érez a gyerek? Akarja-e a segítséget? Meddig mehet el egy szülő? - s persze még egy csomó kérdés, de azzal elmesélném a történetet. 

A híradóban látjuk, lövöldözés volt egy amerikai iskolában. De vajon mi váltja ki, ha nem az őrület? Mi vezethet idáig? Mindannyian voltunk olyan helyzetben, hogy kinevettek a társaink.(ma közkedvelt a Lúzer kifejezés) Vagy mi nevettünk ki másokat? Vajon belegondoltunk valaha, hogy ez milyen hatással van a másik emberre? Mit érzeznék, tennék ha én vagyok az elszenvedő fél - akit bántanak, akár mentálisan, akár fizikailag? Mit éreznék,tennék ha én lennék az "elkövető" ? Mit éreznék,tennék, ha én vagyok a szülő? 

Ezekre a kérdésekre sosincs válasz. Mert a válasz mindig attól függ, hogy én melyik oldalon éltem meg a történést és mennyire ismerem a történés előzményeit, és a körülményeket.. 
Jodie Picoult megpróbál rámutatni arra, hogy meg kell ismernünk (esetleg értenünk) a lemez másik oldalát is.


Ui: A szívtől szívig kísértetiesen hasonlít King Halálsoronjához, ezért nem annyira tetszett.
Ui2: A borítók nem győztek meg.A kiolvasás után sem értem a borítóterveket, kettőnél egyáltalán nem találok kapcsolatot a könyv és a borító között.
De lehet hogy velem van a baj.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése