2013. február 3., vasárnap

Sebastian Fitzek: Ámokjáték


Megint egy Fitzek könyv, ami ha nem vagyok naprakész a bejegyzéseimmel, akkor vissza kell tekintenem, mi is volt ez?
De rájöttem a hibára... a címválasztása nem jó. Szerintem.

A történet nagyon jó volt, pszicho-thillernek mondanám, de annál sokkal több. A karakterábrázolása ragyogó, így tulajdonképpen azonosulni tudtam a túsztárgyaló depressziójával. A túszejtő karaktere még tartogatott számomra felfednivalót, és találtam még benne olyan szereplőt, akit jobban megismertem volna.(pl. Leoni lánya)   Ugyanakkor a "politikai krimi" oldala is aránylag érdekes volt, pedig az ilyen jellegű könyveket messzire kerülöm.
Fordulatos történet volt, én (másokkal ellentétben) nem tudtam ki a tégla. Persze voltak kiszámítható dolgok benne, de amíg olvastam, nagyon lekötött.

Fülszöveg:
Ez a nap lesz az utolsó. A neves kriminálpszichológus, Ira Samin gondosan előkészített öngyilkosságot tervez. Idősebbik lányának halála túl nagy súllyal nehezedik a lelkiismeretére. Ám ekkor segítségül hívják az egyik rádióadóba, ahol brutális túszdráma folyik. Egy pszichopata hátborzongató játékba kezdett: élő adásban, véletlenszerűen hívogat fel embereket. Ha a vonal túlsó végén a megfelelő jelszó hangzik fel, elenged egy túszt. De ha nem, a túsz meghal. A férfi azzal fenyegetőzik, hogy addig folytatja a játékot, amíg a menyasszonya meg nem jelenik nála a stúdióban. Csakhogy a lány már hónapok óta halott. Ira kilátástalan túsztárgyalásba kezd, melynek több millió ember válik fültanújává…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése