2013. november 10., vasárnap

Catherine Ryan Hyde: A jövő kezdete

Miközben olvastam, tele voltam pozitív energiával. Mert olyan jó lenne, ha jobb lenne a világ, ha önzetlenül segítenénk egymásnak. Kivel tudnám kezdeni???
De ez elszállt, elpárolgott...Irigylem Trevort, hogy tud hinni! Elveszett a hitem. Nem tudunk önzetlenek lenni. Ha adok valakinek, az megköszöni ugyan, de eszébe sem jut továbbadni... Ilyen lehetett volna a Just Könyvtár kezdeményezése, a "veszíts el egy könyvet". De nem látom, hogy sok könyv "megtalálódna". Hasonló kezdeményezés a nyitott könyvespolc. Nálunk vigyáznak a könyvek "számosságának állandóságára", azaz csak cserélni lehet, de ha benézünk, akkor a legfiatalabb könyv is minimum 30 éves.
Vagy lehet .. ? Vagy én is tudok?
Meg kell próbálnom, hogy higgyek, hogy én is jó ember legyek...

A könyvről:
Nagyon érdekes és elgondolkodtató történet. Kicsit soknak találtam a tanár és az anya vergődését, de igazából az ő saját kishitűségük, önértékelési zavaruk, megkeseredettségük, zárkózottságuk nélkül ez a történet nem lett volna ilyen jó.Mert jó volt. Gyorsan fogyasztható, de kicsit a gondolatok miatt hogy úgy mondjam lassan emészthető. Érdekes olvasni a különféle emberi sorsokat, valamint azt, hogy lehet hogy másoknak komoly fontosságú egy számunkra apró dolog.

A könyv felénél megnéztem, ki ez az írónő, mert kedvelem :) Meglepett, hogy már olvastam tőle. A "számíthatsz rám"-ot. Igen, valóban hasonlóság van a két olvasmány között, és mindkettőt kedvencelem.

Gyorsan megnéztem a filmet is :(  Sajnos.
Nem készültem fel erre. Igenis jelentősége van, a félszemű, roncsolt arcú fekete tanárnak, és nem helyettesíti Kevin Spacy.

Fülszöveg:
„A világ megváltoztatható? Igen! Van megoldás!”
Valóban paradigmaváltás küszöbén, egy új világszemlélet kezdetén vagyunk? Mi lenne, ha a világ tényleg megváltozna? Képzeljenek el egy olyan világot, ahol a jótett már nem is olyan nagy dolog. Ahol bárki odaadhatja a drága irhakabátját egy csavargónak, egy másik meg a kocsiját egy rászorulónak. Ahol az erőszak és a gyilkosság annyira megritkul, hogy a rendőröknek alig akad dolguk. Ahol egyetlen kisfiú ötlete az egész világot megváltoztathatja…
Egy kaliforniai iskolában nem mindennapi feladatot kapnak a gyerekek új tanáruktól. Váltsák meg a világot, vagy legalábbis álljanak elő valamivel, ami jobbá tehetné azt. A diákok többsége értelmetlennek találja a feladatot, a tizenegy éves Trevor azonban nagyon is komolyan veszi, és példátlan eltökéltséggel nekilát, hogy megvalósítsa, amit eltervezett…
Elgondolása pofonegyszerű: tégy jót három emberrel, és ahelyett hogy viszonzást várnál tőlük, kérd meg őket, adják tovább másik három valakinek. A kis Trevor szerint, ha mindenki átveszi az „add tovább” elvet, akkor előbb-utóbb a Föld minden emberéhez el kell, hogy jusson a segítségnyújtás.
Miközben a regényből megtudhatjuk, hogyan működik a kisfiú ötlete a saját életében és környezetében, az író kiválóan rávilágít arra, hogy manapság mennyire inkább a saját önző érdekeinkkel vagyunk elfoglalva, pedig mindnyájunkban ott van a jóság, a segítségnyújtás lehetősége.
A regényből film is készült nagyszerű színészekkel, „A jövő kezdete” címmel. A könyv és a film hatására pedig „add tovább” mozgalmak" indultak a világ nagyvárosaiban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése