2011. november 27., vasárnap

Szurovecz Kitti: Gyémántfiú

Tetszetős külső.... khm.. gyenge belső.
Bizony, ezt is félbehagytam.
Már a történet elején a néhány évvel ezelőtti Twilight cikkek, hírek jutottak eszembe. Mintha csak Robert Pattinson lenne a főszereplő. Mellette egy csinos, fiatal lányka, aki kevésbé ismert vagy kedvelt a rajongók körében. (hát ugye, főleg csajok rajonganak az ilyenért, így érthető...)
Addig küzdöttem a történettel, amíg a fickó Magyarországra utazik kiheverni szerelmi és ismertségből adódó problémáit, kibérel egy házat (nem is akármilyet), és.... Feladtam.
Nem tetszett, hogy két fejezet közé beleszúr egy-két kulcsfontosságú mondatot, részletet, ami miatt előre látom a végét.
Nem tetszett, hogy a szereplők csak küzdenek, szenvednek,....
Úgyhogy részemről ennyi.
2011.11.29
Nem írtam le még egy fontos dolgot.
Az írónő stílusával nincs gondom, szerintem jól ír, ne hagyja abba!
Csak a sztori... Valószínűleg ezzel a bejegyzéssel kivívtam néhány ember haragját, de igyekszem távol tartani magamtól a Twilight és ahhoz hasonló szorikat. Épp elég volt a filmbe belepillantanom a gyerekeim miatt. Nem vitatom a létjogosultságát, hiszen vannak, akiknek ez tetszik.
Mint ahogy ez az oldal sem tetszik mindenkinek. Ugyanakkor van választásunk, akarjuk vagy sem.
Én választottam.
Fülszöveg:
A világhírű amerikai filmstúdió egy igazi gyémántra bukkan. Úgy is bánnak vele: a széltől is óvják, védik a külvilágtól, de még a szerelemtől is. Miközben Ő, Nick Richards tündöklő csillagként ragyogja be a világot, fénye a boldogság sugaraiként verődik vissza az őt bálványozók arcáról, amerre csak jár. Közvetlen környezete is későn eszmél, hogy a hírnév, a rajongók, a boldogtalanságra ítéltetett igaz szerelem, az örökös bezártság darabokra tépik az érzékeny, fiatal színész lelkét. S vajon mi lehet egy szabadságra vágyó lélek utolsó segélykiáltása? Megtalálhatja e boldogságot, a harmóniát az életben a Gyémántfiú? A történetet, Robert Pattinson élete ihlette. Soha ne hagyd, hogy tönkretegyen a hamis csillogás!

„Ami Nickkel történik, az minden fiatal álma… és rémálma.” – (Máté Krisztina, a Tények egykori műsorvezetője, a Színház és Filmművészeti Egyetem tanára)
„A regény nagyon megérintett. Aki azt gondolja, a nyilvánosság előtt zajló életnek csak előnyei vannak, óriásit téved. Megváltozik a véleménye, ha elolvassa ezt a könyvet.” – (Geszler Dorottya, televíziós műsorvezető)
„A hirtelen jött sztárság, és az első szerelem romantikájának nagyon életszerű bemutatását olvashattam. A Gyémántfiú magával ragadó, ám komoly mondanivalót hordozó, tanulságos történet.” – (Csuha Bori, színésznő, Bella Swan szinkronhangja)

Az írás jó ...
Pl.
"Vannak emberek, akiket nem lehet elfelejteni. Akik fájó lenyomatot hagynak a lelkünkben. Tátongó sebet, aminek a sajgását elnyomhatja ugyan az élet további folyása – a nevetés, a virágillat, a napfény, a finom ételek, a kedves emberek, akik körülvesznek. De mélyen, a lélekben az a seb sosem heged be. Sosem."

2 megjegyzés:

  1. Gyémántfiú a címben egy szó. Ha már kukacoskodunk...

    VálaszTörlés
  2. Igaz, köszönöm a jelzést. Valóban elgépeltem.

    VálaszTörlés