2011. május 18., szerda

Lawrence Block: Hosszú út a sírkertbe

Az íróra más könyvajánlókon, könyves blogokon figyeltem fel.
Mindenki pozitívan nyilatkozott a könyveiről.
Ezért vettem a kezembe ezt a könyvét.
Lehet hogy nem ezzel kellett volna kezdenem. :(

A történet:
Scudder rendőr egy bűnözőre nem tudta rábizonyítani a tettét, ezért hamis váddal és hamis tanuval börtönbe juttatta. 12 év múlva a bűnöző, Motley kiszabadult és mint azt illik, bosszút forralt a rendőr ellen. Scudder időközben elhagyta az egyenruhás állományt és most anonim alkoholistaként, lecsúszott és magányos emberként magánnyomozó.
Motley ott áll bosszút, ahol a legjobban fáj, azaz módszeresen írtja Scudder jó vagy kevésbé jó ismerőseit. A zsarunak persze ismét semmi nincs a kezében, a volt kollegái sem nagyon akarnak foglalkozni a feladattal, így Scudder kezébe veszi a nyomozást.
neki több a lehetősége mint a zsaruknak.

Nos a véleményem:
kriminek nem a legjobb. Sajnálom ... Elég gyorsan rájön az olvasó a végkifejletre, sehol egy csavar, sehol egy slusszpoén... Mégis adok Blocknak még egy esélyt.
Ha mindenki szereti, akkor csak több van benne .

A szereplők jellemrajza, leírása, egyszerű. Kb. ennyi, semmi kiemelkedő. A jót majdnem kedvelem, a rosszat majdnem ...gyűlölöm?  Hát gyűlölni nem gyűlölöm, nem kedvelem. De ez természetes.
Ami megragad , az a főszereplő emberiessége. Nem "superman", csak egy esendő ember, aki megküzd a saját démonjaival, legyen az akár az alkoholizmus, akár a lelkiismeret. Ez szimpatikus. de ennyi, s nem több.

Ugyanakkor nekem nem nyújtott akkora élvezetet, amit elvártam volna tőle. Lehet hogy bennem van a hiba, de az ódák után, melyet más oldalakon olvastam, írtózatos csalódás volt. 
Ennél már a vámpíros, csöpögős történetek is jobbak voltak, mert ott valami szőrnyűre készültem, itt meg ráhangolódtam a "végre valami jó kis krimi" érzésre, és.....
De rendben, még egy esélyt adni fogok neki.
Mert ennyire nem lehet más az ízlésem, ennyire nem láthatok másképp.... vagy lehet hogy nem ugyanazt a könyvet olvastam???

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése